Enea Raport CSR 2016
Published on Enea Raport CSR 2016 (https://raport2016.csr.enea.pl)

Home > Tabela wskaźników GRI

Tabela wskaźników GRI [1]

Wskaźniki ogólne

Wskaźnik

Wytyczne GRI G4

Stopień raportowania

STRATEGIA I ANALIZA

G4-1 [2]

Oświadczenie prezesa zarządu lub innej osoby o równoważnej pozycji  na temat znaczenia zrównoważonego rozwoju dla organizacji i jej strategii.

Pełne

PROFIL ORGANIZACYJNY

G4-3 [3]

Nazwa organizacji.

Pełne

G4-4 [4]

Główne marki, produkty i/lub usługi.

Pełne

G4-5 [5]

Lokalizacja siedziby głównej.

Pełne

G4-6 [6]

Liczba krajów, w których organizacja prowadzi operacje.

Pełne

G4-7 [7]

Forma własności i struktura prawna organizacji.

Pełne

G4-8 [8]

Obsługiwane rynki z zaznaczeniem zasięgu geograficznego, obsługiwanych sektorów, charakterystyki klientów/konsumentów i beneficjentów.

Pełne

G4-9 [9]

Skala działalności organizacji.

Pełne

G4-10 [10]

Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju umowy o pracę i regionu, w podziale na płeć.

Pełne

G4-11 [11]

Odsetek zatrudnionych objętych umowami zbiorowymi.

Pełne

G4-12 [12]

Charakterystyka łańcucha dostaw organizacji.

Pełne

G4-13 [13]

Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury lub formy własności.

Pełne

G4-14 [14]

Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności.

Pełne

G4-15 [15]

Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy.

Pełne

G4-16 [16]

Członkostwo w stowarzyszeniach (takich jak stowarzyszenia branżowe) i/lub w krajowych//międzynarodowych organizacjach rzeczniczych.

Pełne

ISTOTNE ASPEKTY I ICH GRANICE

G4-17 [17]

Struktura operacyjna organizacji, z wyróżnieniem głównych działów, spółek zależnych, podmiotów powiązanych oraz przedsięwzięć typu joint-venture z wyjaśnieniem, które z nich  nie są objęte raportem.

Pełne

G4-18 [18]

Proces definiowania zawartości raportu oraz granic raportowanych istotnych aspektów.

Pełne

G4-19 [19]

Istotne aspekty zidentyfikowane w procesie definiowania zawartości raportu.

Pełne

G4-20 [20]

Granice wyznaczone dla każdego z istotnych aspektów wewnątrz organizacji.  

Pełne

G4-21 [21]

Granice wyznaczone dla każdego z  istotnych aspektów na zewnątrz organizacji. 

Pełne

G4-22 [22]

Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia oraz ich wpływu (np. fuzje, przejęcia, zmiana roku/okresu bazowego, charakteru działalności, metod pomiaru).

Pełne. Skorygowaliśmy dane dot. odpadów innych niż niebezpieczne w MPEC Białystok w raporcie za 2015 rok.

G4-23 [23]

Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu, zasięgu lub metod pomiaru zastosowanych w raporcie oraz granic aspektów.

Pełne

ZAANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY

G4-24 [24]

Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację.

Pełne

G4-25 [25]

Podstawy identyfikacji i selekcji interesariuszy.

Pełne

G4-26 [26]

Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy ze wskazaniem  czy angażowanie interesariuszy podjęte było w ramach przygotowania do procesu raportowania.

Pełne

G4-27 [27]

Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również poprzez ich zaraportowanie ze wskazaniem grup interesariuszy, które zgłosiły poszczególne kwestie i problemy. 

Pełne

PROFIL RAPORTU

G4-28 [28]

Okres raportowania. 

Pełne

G4-29 [29]

Data publikacji ostatniego raportu.

Pełne

G4-30 [30]

Cykl raportowania.

Pełne

G4-31 [31]

Osoba kontaktowa.

Pełne

G4-32 [32]

a.Wskazanie opcji raportowania wybranej przez organizację b.Tabela wskazująca miejsce zamieszczenia standardowych informacji w raporcie.
c.Wskazanie odniesienia do weryfikacji zewnętrznej ( jeśli taka weryfikacja miała miejsce.

Pełne

G4-33 [33]

Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. Jeśli nie zawarto takich danych w niezależnym raporcie poświadczającym, wyjaśnienie zakresu i podstaw zewnętrznej weryfikacji oraz relacji pomiędzy organizacją i zewnętrznym podmiotem poświadczającym.

Pełne

NADZÓR

G4-34 [34]

Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, ze wskazaniem jednostek, które są odpowiedzialne  za podejmowanie decyzji dotyczących wpływów ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. 

Pełne

ETYKA I RZETELNOŚĆ

G4-56 [35]

Wartości, zasady, standardy, normy postępowania organizacji, zebrane w  kodeksach postępowania i kodeksach etycznych.

Pełne

Wskaźniki szczegółowe

ASPEKT

Wskaźniki

Nazwa wskaźnika

Stopień raportowania

Kategoria: Środowisko

Surowce

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Surowce"

Pełne

Surowce

G4-EN1 [37]

Wykorzystane surowce/materiały według wagi i objętości.

Częściowe. Zaraportowano informacje dotyczące skali wykorzystania kluczowych surowców.

Energia

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Energia"

Pełne

Energia

G4-EN3 [38]

Bezpośrednie zużycie energii wg głównych źródeł energii.

Pełne

Woda

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Woda"

Pełne

Woda

G4-EN8 [39]

Łączny pobór wody według źródła.

Pełne

Emisje

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Emisje"

Pełne

Emisje

G4-EN15 [40]

Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych.

Pełne

Emisje

G4-EN21 [41]

Emisje związków NOx, SOx i innych istotnych związków emitowanych do powietrza według rodzaju związku i wagi.

Pełne

Odpady

G4-EN23 [42]

Całkowita waga odpadów według rodzaju odpadu i metody postępowania z odpadem.

Częściowe. Brak podziału wg metody postępowania z odpadem

Poziom zgodności z regulacjami

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Poziom zgodności z regulacjami"

Pełne

Poziom zgodności z regulacjami

G4-EN29 [43]

Wartość pieniężna znaczących kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska.

Pełne

Kategoria: praktyki zatrudnienia i godna praca

Zatrudnienie

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Zatrudnienie" 

Pełne

Zatrudnienie

G4-LA1 [44]

Łączna liczba nowych pracowników zatrudnionych w okresie raportowania według wieku, płci i regionu oraz poziom fluktuacji pracowników w podziale na wiek, płeć i region.

Pełne

Zatrudnienie

G4-LA2 [45]

Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, według głównych jednostek organizacyjnych.

Pełne

Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników"

Pełne

Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników

G4-LA6 [46]

Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, według płci i regionów.

Częściowe. Brak informacji o dniach straconych. Spółki raportują wskaźnik częstości wypadków.

Szkolenia i edukacja

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Szkolenia i edukacja"

Pełne

Szkolenia i edukacja

G4-LA9 [47]

Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia.

Częściowe. Brak podziału na płeć.

Kategoria: społeczność

Społeczność lokalna

G4-SO2 [48]

Działania mające faktyczny i potencjalny negatywny wpływ na społeczność lokalną. 

Pełne. Nie odnotowano.

Przeciwdziałanie korupcji

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Przeciwdziałanie korupcji"

Pełne.

Przeciwdziałanie korupcji

G4-SO5 [49]

Liczba potwierdzonych incydentów korupcji i podjęte w tym zakresie działania

Pełne. Nie odnotowano przypadków korupcji.

Kategoria: odpowiedzialność za produkty

Oznakowanie produktów i usług

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Oznakowanie produktów i usług"

Częściowe. Brak szczegółowych informacji o kluczowych dokumentach regulujących ten aspekt. 

Oznakowanie produktów i usług

G4-PR5 [50]

Wyniki badań pomiaru satysfakcji klienta.

Pełne

Zgodność z regulacjami

G4-PR9 [51]

Wartość pieniężna kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług

Pełne

Ochrona danych konsumentów

G4-DMA [36]

Podejście do zarządzania Aspektem "Bezpieczeństwo danych klientów"

Pełne

Ochrona danych konsumentów

PR-8 [52]

Całkowita liczba uzasadnionych skarg
dotyczących naruszenia prywatności klientów
oraz utraty danych.

Pełne


Source URL: https://raport2016.csr.enea.pl/pl/tabela-wskaznikow-gri

[1] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/tabela-wskaznikow-gri
[2] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-1
[3] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-3
[4] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-4
[5] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-5
[6] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-6
[7] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-7
[8] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-8
[9] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-9
[10] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-10
[11] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-11
[12] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-12
[13] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-13
[14] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-14
[15] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-15
[16] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-16
[17] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-17
[18] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-18
[19] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-19
[20] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-20
[21] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-21
[22] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-22
[23] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-23
[24] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-24
[25] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-25
[26] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-26
[27] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-27
[28] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-28
[29] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-29
[30] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-30
[31] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-31
[32] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-32
[33] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-33
[34] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-34
[35] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-56
[36] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-dma
[37] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en1
[38] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en3
[39] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en8
[40] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en15
[41] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en21
[42] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en23
[43] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-en29
[44] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-la1
[45] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-la2
[46] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-la6
[47] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-la9
[48] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-so2
[49] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-so5
[50] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-pr5
[51] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/g4-pr9
[52] https://raport2016.csr.enea.pl/pl/gri/pr-8