Wskaźniki ogólne
Wskaźnik |
Wytyczne GRI G4 |
Stopień raportowania |
---|---|---|
STRATEGIA I ANALIZA | ||
Oświadczenie prezesa zarządu lub innej osoby o równoważnej pozycji na temat znaczenia zrównoważonego rozwoju dla organizacji i jej strategii. |
Pełne |
|
PROFIL ORGANIZACYJNY | ||
Nazwa organizacji. |
Pełne |
|
Główne marki, produkty i/lub usługi. |
Pełne |
|
Lokalizacja siedziby głównej. |
Pełne |
|
Liczba krajów, w których organizacja prowadzi operacje. |
Pełne |
|
Forma własności i struktura prawna organizacji. |
Pełne |
|
Obsługiwane rynki z zaznaczeniem zasięgu geograficznego, obsługiwanych sektorów, charakterystyki klientów/konsumentów i beneficjentów. |
Pełne |
|
Skala działalności organizacji. |
Pełne |
|
Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju umowy o pracę i regionu, w podziale na płeć. |
Pełne |
|
Odsetek zatrudnionych objętych umowami zbiorowymi. |
Pełne |
|
Charakterystyka łańcucha dostaw organizacji. |
Pełne |
|
Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury lub formy własności. |
Pełne |
|
Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności. |
Pełne |
|
Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy. |
Pełne |
|
Członkostwo w stowarzyszeniach (takich jak stowarzyszenia branżowe) i/lub w krajowych//międzynarodowych organizacjach rzeczniczych. |
Pełne |
|
ISTOTNE ASPEKTY I ICH GRANICE | ||
Struktura operacyjna organizacji, z wyróżnieniem głównych działów, spółek zależnych, podmiotów powiązanych oraz przedsięwzięć typu joint-venture z wyjaśnieniem, które z nich nie są objęte raportem. |
Pełne |
|
Proces definiowania zawartości raportu oraz granic raportowanych istotnych aspektów. |
Pełne |
|
Istotne aspekty zidentyfikowane w procesie definiowania zawartości raportu. |
Pełne |
|
Granice wyznaczone dla każdego z istotnych aspektów wewnątrz organizacji. |
Pełne |
|
Granice wyznaczone dla każdego z istotnych aspektów na zewnątrz organizacji. |
Pełne |
|
Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia oraz ich wpływu (np. fuzje, przejęcia, zmiana roku/okresu bazowego, charakteru działalności, metod pomiaru). |
Pełne. Skorygowaliśmy dane dot. odpadów innych niż niebezpieczne w MPEC Białystok w raporcie za 2015 rok. |
|
Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu, zasięgu lub metod pomiaru zastosowanych w raporcie oraz granic aspektów. |
Pełne |
|
ZAANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY | ||
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację. |
Pełne |
|
Podstawy identyfikacji i selekcji interesariuszy. |
Pełne |
|
Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy ze wskazaniem czy angażowanie interesariuszy podjęte było w ramach przygotowania do procesu raportowania. |
Pełne |
|
Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również poprzez ich zaraportowanie ze wskazaniem grup interesariuszy, które zgłosiły poszczególne kwestie i problemy. |
Pełne |
|
PROFIL RAPORTU | ||
Okres raportowania. |
Pełne |
|
Data publikacji ostatniego raportu. |
Pełne |
|
Cykl raportowania. |
Pełne |
|
Osoba kontaktowa. |
Pełne |
|
a.Wskazanie opcji raportowania wybranej przez organizację b.Tabela wskazująca miejsce zamieszczenia standardowych informacji w raporcie. |
Pełne |
|
Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. Jeśli nie zawarto takich danych w niezależnym raporcie poświadczającym, wyjaśnienie zakresu i podstaw zewnętrznej weryfikacji oraz relacji pomiędzy organizacją i zewnętrznym podmiotem poświadczającym. |
Pełne |
|
NADZÓR | ||
Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, ze wskazaniem jednostek, które są odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących wpływów ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. |
Pełne |
|
ETYKA I RZETELNOŚĆ | ||
Wartości, zasady, standardy, normy postępowania organizacji, zebrane w kodeksach postępowania i kodeksach etycznych. |
Pełne |
Wskaźniki szczegółowe
ASPEKT |
Wskaźniki |
Nazwa wskaźnika |
Stopień raportowania |
---|---|---|---|
Kategoria: Środowisko | |||
Surowce |
Podejście do zarządzania Aspektem "Surowce" |
Pełne |
|
Surowce |
Wykorzystane surowce/materiały według wagi i objętości. |
Częściowe. Zaraportowano informacje dotyczące skali wykorzystania kluczowych surowców. |
|
Energia |
Podejście do zarządzania Aspektem "Energia" |
Pełne |
|
Energia |
Bezpośrednie zużycie energii wg głównych źródeł energii. |
Pełne |
|
Woda |
Podejście do zarządzania Aspektem "Woda" |
Pełne |
|
Woda |
Łączny pobór wody według źródła. |
Pełne |
|
Emisje |
Podejście do zarządzania Aspektem "Emisje" |
Pełne |
|
Emisje |
Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych. |
Pełne |
|
Emisje |
Emisje związków NOx, SOx i innych istotnych związków emitowanych do powietrza według rodzaju związku i wagi. |
Pełne |
|
Odpady |
Całkowita waga odpadów według rodzaju odpadu i metody postępowania z odpadem. |
Częściowe. Brak podziału wg metody postępowania z odpadem |
|
Poziom zgodności z regulacjami |
Podejście do zarządzania Aspektem "Poziom zgodności z regulacjami" |
Pełne |
|
Poziom zgodności z regulacjami |
Wartość pieniężna znaczących kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska. |
Pełne |
|
Kategoria: praktyki zatrudnienia i godna praca | |||
Zatrudnienie |
Podejście do zarządzania Aspektem "Zatrudnienie" |
Pełne |
|
Zatrudnienie |
Łączna liczba nowych pracowników zatrudnionych w okresie raportowania według wieku, płci i regionu oraz poziom fluktuacji pracowników w podziale na wiek, płeć i region. |
Pełne |
|
Zatrudnienie |
Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, według głównych jednostek organizacyjnych. |
Pełne |
|
Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników |
Podejście do zarządzania Aspektem "Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników" |
Pełne |
|
Bezpieczeństwo i zdrowie pracowników |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, według płci i regionów. |
Częściowe. Brak informacji o dniach straconych. Spółki raportują wskaźnik częstości wypadków. |
|
Szkolenia i edukacja |
Podejście do zarządzania Aspektem "Szkolenia i edukacja" |
Pełne |
|
Szkolenia i edukacja |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia. |
Częściowe. Brak podziału na płeć. |
|
Kategoria: społeczność | |||
Społeczność lokalna |
Działania mające faktyczny i potencjalny negatywny wpływ na społeczność lokalną. |
Pełne. Nie odnotowano. |
|
Przeciwdziałanie korupcji |
Podejście do zarządzania Aspektem "Przeciwdziałanie korupcji" |
Pełne. |
|
Przeciwdziałanie korupcji |
Liczba potwierdzonych incydentów korupcji i podjęte w tym zakresie działania |
Pełne. Nie odnotowano przypadków korupcji. |
|
Kategoria: odpowiedzialność za produkty | |||
Oznakowanie produktów i usług |
Podejście do zarządzania Aspektem "Oznakowanie produktów i usług" |
Częściowe. Brak szczegółowych informacji o kluczowych dokumentach regulujących ten aspekt. |
|
Oznakowanie produktów i usług |
Wyniki badań pomiaru satysfakcji klienta. |
Pełne |
|
Zgodność z regulacjami |
Wartość pieniężna kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług |
Pełne |
|
Ochrona danych konsumentów |
Podejście do zarządzania Aspektem "Bezpieczeństwo danych klientów" |
Pełne |
|
Ochrona danych konsumentów |
Całkowita liczba uzasadnionych skarg |
Pełne |